HAKKIMIZDA

Okulumuz

Montessori Eğitimi  konusunda deneyimli öğretmen kadrosuyla ve üçüncü kuşak montesorri danışmanlarıyla  erken yaşlarda çocuklarımızın gelişim potansiyellerini hayata geçirmelerine imkan sağlamayı amaçlıyoruz. Temel yaklaşımımız her çocuğumuzun diğerlerinden farklı özellikleri, ihtiyaçları, gelişme dönemleri ve yetenekleri olduğunu kabul ederek her çocuğumuza kendi hızında gelişme imkanı sağlayacak ortamı ev sıcaklığı ve sevgiyle sağlamaktır. Montessori eğitim sistemini geliştiren Dr. Maria Montessori’nin ifade ettiği gibi, çocuklarımızın duyusal alanlarda gelişimlerinin en fazla olduğu belirli gelişim dönemleri vardır. Bu dönemlerde çocuklarımız, uygun ortam bulduklarında adeta suyu emen bir sünger gibi ilgili alanlardaki yeteneklerini geliştirirler. Montessori eğitiminin en önemli özelliği hazır bir sınıf ortamının olmasıdır. Bu nedenle tüm sınıflarımız montessori programına uygun olarak hazırlanmıştır.


Kalite Politikamız

Milli Eğitim sisteminin genel amaç ve ilkelerine uygun olarak okul öncesi dönemde çocuklarımızın etkin eğitim programları ile gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak ve ilköğretime hazırlamak için, çocuklarımızın eğlenerek eğitim almalarını sağlamak, velilerimizin istek ve beklentilerini karşılamak ve çalışanlarımızın katılımını ve gelişimini sağlamak kalite politikamızın temel ilkeleridir.

KURUCULARIMIZ

Berrin YAKTUBAY

Berrin YAKTUBAY / Kurucu ve Eğitim Müdürü

1971 yılında Adana’da doğan Berrin YAKTUBAY evli ve bir çocuk annesidir. Çocuk gelişimi ve işletmecilik konularında gerek Türkiye’de gerekse Avustralya’da üniversite eğitimi alan Berrin, yurt içinde ve yurt dışında çeşitli anaokullarında 20 yılı aşkın  öğretmenlik deneyimine sahiptir. Montessori eğitimi ile ilk kez Avustralya’da tanışmış ve çocuklarımızın özgüvenleri yüksek, sorumluluk sahibi, çağdaş bireyler olarak şimdiki ve gelecekteki hayatlarında olumlu farklar yaratmak için Mavi Dalga Anaokullarını açmıştır.

Meltem Kınacı

Meltem KINACI / Kurucu Temsilcisi ve İdari İşler Sorumlusu

1982 yılında Adana’da doğan Meltem KINACI evli ve iki çocuk annesidir. Marmara Üniversitesi’nde hukuk eğitimi alan Meltem, çocuklarının şekilci ve ezberci eğitimden uzak, sevgi dolu ve güvenli bir ortamda eğitim alabilmeleri için yaptığı araştırmalar sırasında bu konuda çok ciddi bir açık olduğunu fark etmiştir. Sınırlar içinde özgürlük prensibiyle hareket eden Montessori eğitiminin başta kendi çocukları olmak üzere tüm çocuklara ulaştırılabilmesini bir anne olarak sorumluluk bilmiş ve Batı Ataşehir’de Mavi Dalga Montessori Anaokulunu kurmuştur.

EĞİTİM FELSEFEMİZ

Bizim için her çocuk özeldir ve farklı konularda geliştirilmeyi bekleyen yetenekleri vardır. Bizim eğitim felsefemize göre çocukları yetişkinlerin beklentilerine göre şekillendirmek uygun değildir. Bizler çocuğun küçük bir yetişkin gibi davranmasını beklemeyiz. Her çocuğun eşsiz ve kendisine özgü bir doğası olduğunu biliriz. Bizler çocuğun büyümesi ve gelişmesi yolunda önüne çıkan engelleri kaldırmaya ve çocuğa özgürlük tanıyan bir rehber olmaya çalışırız.Bizler çocuğun gelişimine imkan sağlayacak fiziksel ve duygusal bir çevre oluştururken, çocuğun kendi hızında, en iyi öğrendiği biçimde ve kendi öğrenme işleminin sorumluluğunu alarak en iyi şekilde öğrenebildiğine inanırız. Her şeyden önemlisi kendi öğrenme biçimini keşfetmiş bir insan olarak çocuğun, öğrenme esnasında duyduğu haz ve mutluluk için daha fazla iş yapmaya ve başarmaya çalışacağına inanırız.Bizler belli gelişim dönemlerinde çocuğun belli konularda çok daha kolay öğrendiğine, bu dönemlerde sıkılmış bir süngerin serbest bırakıldığında suyu emmesi gibi çocuğun öğrenmesinin hızlandığına, bu dönemlerde dokunarak ve tecrübe ederek öğrenilen şeylerin daha kalıcı olacağına inanırız. Bizler, her çocuk için farklı olabilecek olan bu dönemleri gözlemleyip, çocuğun öğreniminin en üst seviyeye çıkarılmasının görevimiz olduğunu düşünürüz.Bizler eğitimde aile-öğretmen ve ortam üçlüsünün birbirini tamamladığına inanırız. Eğitim felsefemizde öncelikle yaşam için eğitimi esas alırız. Öğretimin yanı sıra zarafet ve nezaket eğitimine önem veririz.